Hilgersom - Duidelijkehypotheek.nl

View Original

Schadeverzekeringen | Provisietransparantie

Wij staan ervoor om onze klanten vooraf te informeren over de provisievergoeding die wij over de door ons afgesloten schadeverzekeringen ontvangen. Nadat wij de huidige situatie hebben geïnventariseerd, een passend verzekeringspakket hebben geadviseerd en dit bij de verzekeraar hebben bemiddeld, krijgen wij maandelijks of jaarlijks van de verzekeraar een vergoeding (meestal 20% van de brutopremie exclusief assurantiebelasting) om onze klant gedurende de looptijd van de schadeverzekeringen te ontzorgen en kunnen blijven bedienen.

Onze toegevoegde waarde

Wij als tussenpersoon moeten aan strenge opleidingseisen voldoen, waardoor onze kennis en ervaring zeer ruim. Wij zorgen ervoor dat er achteraf geen verrassingen komen. Of dat iets toch niet verzekerd blijkt te zijn. Denk aan een buitenhuisdekking van apparatuur. Of eigen schuld. Of dat je er wordt ingebroken in je nieuwe woning en dat er geen dekking blijkt te zijn, omdat die er alleen is wanneer een woning wordt bewoond.

En denk aan hogere eigen risico’s of beperkingen die er kunnen gelden wanneer je (in de buurt van) een grote stad woont. Een lagere premie is vaak mogelijk wanneer er een hoger eigen risico geldt of beperkingen in de dekking. Wij bespreken deze zaken met je!

Onze beloning

Wij ontvangen een gedeelte van de premie die je betaald aan de verzekeraar van de verzekeraar. Dit heet provisie.
Deze beloning ontvangen wij voor onze dienstverlening. In de hieronder benoemde fases vindt je de werkzaamheden die wij verrichten en waardoor wij een beloning ontvangen.

Vooraf informeren wij onze klanten over de beloning die wij ontvangen, zodra er een schadeverzekering via ons wordt bemiddeld. Wij laten in de aangeboden offerte weten wat de hoogte van onze beloning zal gaan zijn.

Inventarisatiefase

We brengen in beeld wat de wensen zijn ten aanzien van zekerheid. Wij vinden het van groot belang dat de gevolgen van het zich voordoen van een ongedekte gebeurtenis bekend zijn. Door dit inzicht wordt het nut en vaak ook de noodzaak tot het hebben van bepaalde verzekeringen duidelijk. 

We brengen in beeld welke verzekeringen er al lopen om te voorkomen dat er dubbele verzekeringen worden afgesloten of dat er gaten zitten in de dekking. Door alle verzekeringen bij ons onder te brengen voorkomen we deze gevaren.

Op basis van de overige in het klantdossier aanwezige gegevens wordt een concept uitgewerkt van een mogelijk passend verzekeringspakket. De keuzes worden telefonisch besproken en de uitgangspunten worden getoetst aan de eigen wensen en eisen.

De inventarisatiefase bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Wij bieden een inventarisatiegesprek met onze verzekeringsadviseur aan;

  • Wij inventariseren daarin je verzekeringsbehoefte;

  • Wij voorkomen dat verschillende verzekeringen elkaar overlappen, dit kan namelijk leiden tot onnodig hoge premies.

Adviesfase

In een gesprek met onze verzekeringsspecialist  (dat vaak telefonisch plaatsvindt) wordt besproken wat wij adviseren op basis van inventarisatiegegevens. Daarnaast geven we ook aan wat onze bevindingen zijn met betrekking tot eventuele lopende verzekeringen. Wij kunnen zeer veel verzekeraars met elkaar vergelijken op basis van premies, maar ook op basis van kwaliteit. Wij zullen de keuze voor een bepaalde partij altijd onderbouwen.

Niet altijd is de goedkoopste verzekeraar de beste partij. Ons doel is altijd de beste prijs-kwaliteit aanbieden behorende bij de geuite wensen en eisen. Zie ook verder bij “onze toegevoegde waarde” later op deze pagina.

De adviesfase bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Een persoonlijk gesprek op locatie of telefonisch om de aangeboden offerte te bespreken;

  • Wij vergelijken alle verzekeringen, zodat wij de beste voorwaarden en premies aan kunnen bieden;

  • Wij adviseren je de meest passende verzekering in jouw specifieke situatie.

Bemiddelingsfase

Wanneer de keuzes zijn gemaakt dan zullen wij de aanvraag digitaal verwerken. Wij werken samen met meerdere verzekeraars en volmacht kantoren die zeer geautomatiseerd werken, waardoor we snel weten of er sprake is van een definitieve acceptatie. Er is bijna altijd vanaf het moment van aanvragen sprake van een voorlopige dekking, tenzij er direct een afwijzing volgt. Dit gebeurt zelden. Binnen 1 dag wordt er een e-mail ontvangen met daarin alle polis gegevens. Daarnaast krijg je toegang tot je online omgeving. Bijvoorbeeld een online Polismap waar ook al je polissen zichtbaar zijn en de voorwaarden te vinden zijn.

De bemiddelingsfase bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Wij behartigen ten aller tijde jouw belangen;

  • Wij zorgen ervoor dat de aanvraag van je verzekeringspakket tot stand komt.

Nazorg

Wij bieden gedurende de looptijd ondersteuning op het gebied van de afgesloten verzekeringen. Denk hierbij aan het begeleiden van een schademelding of het aanpassen van de dekking door wijzigingen in de gezinssituatie. Lees verder voor meer achtergronden over wat wij precies doen.

De nazorgfase bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Wij begeleiden je in het schademeldingstraject;

  • Gedurende de looptijd van je afgesloten verzekeringen, informeren wij je over de belangrijkste wijzigingen;

  • Periodiek bekijken wij of je verzekeringen nog bij je persoonlijke situatie passen;

  • Wij nemen minimaal 1 keer in de 2 jaar contact met je op om je verzekeringspakket met je door te nemen.

Welke verzekeraars en volmachtkantoren kunnen wij voor je vergelijken en aanbieden?

  • Voogd & Voogd (volmachtkantoor)

  • Van Kampen Groep (volmachtkantoor)

  • a.s.r.

  • Klaverblad

  • Aegon

  • Turien

  • Unigarant

  • Avero Achmea

  • Rhion Versicherung AG

  • Nationale Nederlanden

  • Allianz

  • DAS

  • De Vereende

Kosten

Vaak worden er eenmalige of doorlopende poliskosten door de verzekeraar en het volmachtkantoor in rekening gebracht. De premie, de eenmalige kosten en of de doorlopende kosten en de assurantiebelasting staan zeer duidelijk op de offerte vermeldt.

Intermediairwijziging

Het is mogelijk je reeds lopende verzekeringen over te voeren naar ons. Op het moment dat wij je intermediair worden ontvangen wij de provisie die je vorige intermediair ontving, omdat wij je zaken verder behartigen.

Wat verwachten wij van onze klanten?

Het is belangrijk om altijd eerlijk te zijn en alles te vertellen. Daarnaast moeten wijzigingen altijd tijdig worden gemeld. Verstrekte informatie moet goed worden doorgelezen. Denk hierbij aan productwijzers, de offerte en het aanvraagformulier, de slotvragen, de polis en de voorwaarden. Daarnaast moet een schadegeval zo snel mogelijk worden gemeld.